Datacenter Host / Gastheer (parttime)

Functieomschrijving

Als Datacenter Host ben je onderdeel van het Datacenter Host team. Je hebt affiniteit met het werken in een technische omgeving. Je bent verantwoordelijk voor het klantvriendelijk ontvangen en ondersteunen van onze gasten in onze hightech datacenters.


Dit is wat je gaat doen:

Je zorgt ervoor dat onze bezoekers, die in het datacenter werkzaamheden moeten verrichten zich te gast voelen. Dit betekent dat je de bezoeken inplant en hen ontvangt. Je registreert en begeleidt ze naar de juiste plek in het datacenter. Ook verleen je op verzoek eenvoudige technische assistentie en draag je bij aan diverse voorkomende facilitaire werkzaamheden. Je bent onderdeel van de escalatielijn bij meldingen en/of storingen en treedt op als bedrijfshulpverlener.


Je neemt verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van je werk en neemt géén risico’s. Je overlegt tijdig met collega’s en beschikt over goede communicatieve vaardigheden. De klant staat centraal. Wanneer de gast tevreden is, pas dan ben jij tevreden.

  • Ontvangst, identificatie en registratie van klanten en leveranciers voor het betreden van onze beveiligde zones;
  • Facilitaire werkzaamheden, waaronder het stofvrij houden van het datacenter en bijhouden van de facilitaire voorzieningen;
  • Klein onderhoud en licht technische werkzaamheden, zowel in het datacenter als in het kantoorgedeelte van het gebouw;
  • Goederen in ontvangst nemen en deze registreren;
  • Het lopen van controlerondes door het gebouw. Je let tijdens deze rondes o.a. op de brandveiligheid en het gesloten zijn van alle deuren;
  • Het melden van storingen en alarmen. Daarnaast assisteer je bij het oplossen hiervan.


Wat we van je vragen:

Je hebt MBO werk- en denkniveau en daarbij een dienstverlenende instelling en proactieve houding. Je bent in staat om zelfstandig diensten te draaien, wij werken met een 3 ploegendienst die 24×7 beschikbaar is. Dit is een functie die zowel overdag, ’s avonds, ’s nachts als in weekenden en op feestdagen wordt uitgeoefend. De diensten zijn van 7:30h tot 16:00h, 15:30h tot 24:00h en 23:30h tot 08:00h. Voor al deze diensten word je ingezet op beide locaties van Interconnect (’s-Hertogenbosch en Eindhoven). Het rooster daarvoor wordt ruim van tevoren bekend gemaakt. Een rijbewijs B is noodzakelijk. Je hebt goede communicatieve vaardigheden en een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift. Je bent tussen de 16 en 32 uur per week beschikbaar (minder uren is in overleg ook mogelijk) en kennis van werken in een technische omgeving is een pré.


Je doorloopt de screening – die standaard onderdeel is van de sollicitatieprocedure – succesvol. Denk hierbij aan een check op je ID, VOG, diploma en referenties.

Hier maken wij jou blij mee:

  • Werken bij een snelgroeiend familiebedrijf met oog voor haar werknemers. We zijn niet voor niks één van de beste werkgevers van Noord-Brabant (Brabants Besten award);
  • Een marktconform salaris én een aantrekkelijke bonusregeling (maximaal één maandsalaris);
  • 25 vakantiedagen o.b.v. 40 uur, maar heb je er een paar extra nodig – want de tickets waren praktisch gratis – dan kun je tot tien dagen bijkopen;
  • Pensioenregeling, wij betalen gemiddeld 2/3 van de kosten;
  • Vitaliteitsprogramma met interessante workshops (mindfulness, vitale leefstijl, etc.);
  • Studieregeling en Persoonlijk Ontwikkel Plan.

Functievereisten

Het bedrijf

Interconnect is datacenter- en cloudspecialist met eigen datacenters in ’s-Hertogenbosch en Eindhoven. Daarnaast is er nieuw hoofdkantoor met datacenter in aanbouw in ’s-Hertogenbosch. Interconnect beschikt in totaal over een datacenter vloeroppervlakte van 6.800 m2 en binnenkort 10.000 m2. Het Tier 3+ datacenter is hiermee het grootste datacenter van Zuid-Nederland en vanuit hier leveren wij onze eigen private cloud dienstverlening. Met deze dienstverlening bedienen wij o.a. managed service providers, softwareleveranciers en eindgebruikers naar volle tevredenheid. Onzichtbaar voor de buitenwereld hebben wij een immense impact op de online wereld, denk hierbij aan internetbankieren en of je mobiel bereikbaar bent.


Enthousiast?
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Joep – onze Corporate Recruiter – via 06-55 55 15 58 of reageer direct via de button!


Op dit moment werken wij met diverse externe bureaus samen en hebben geen behoefte aan uitbreiding. Wij vragen externe bureaus dan ook om ons hierover niet te benaderen. We zullen ook niet reageren op ongewenste e-mails met kandidaat profielen.