Teamleider Customer Service Team

Functieomschrijving

Het Customer Service Team is verantwoordelijk voor de technische ondersteuning van het brede aanbod aan Cloud en Datacenter producten en diensten aan onze klanten. Zij behandelen klantverzoeken en meldingen en zorgen voor een tijdige en passende oplossing. Dit doen zij telefonisch, met behulp van een IT service management systeem en volgens ITIL. Het team bestaat uit 10 support engineers van junior tot senior niveau.


Wij zoeken een ervaren teamleider die verantwoordelijk is voor de dagelijkse aansturing van het Customer Service Team. Met je team ben verantwoordelijk voor het correct en tijdig volgens afspraak afhandelen van de tickets. Bij een grotere verstoring blijf jij kalm, houd je overzicht en werk je planmatig met het team naar een passende oplossing toe. Daarnaast zorg je voor het inplannen van diensten en het houden van teammeetings en persoonlijke gesprekken. Dit alles met als doel een voorspelbare dienstverlening en hoge klant- én medewerkerstevredenheid.


Je bent betrokken, hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel, een dienstverlenende instelling en acteert oplossingsgericht. Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden aangevuld met een goede basis aan technische kennis.


Dit is wat je gaat doen:

  • Je bewaakt dagelijks de werkvoorraad van het team.
  • Je zorgt ervoor het team zich blijft ontwikkelen door aansturen, coachen en faciliteren.
  • Je verzorgt overleggen en standups.
  • Je monitort en rapporteert de prestaties (KPI’s).
  • Je zoekt afstemming met andere afdelingen over de dienstverlening.
  • Je coördineert escalaties en communiceert richting de organisatie en klanten. Dit kan incidenteel buiten werktijd vallen.
  • Je doet voorstellen ter verbetering en implementeert deze.

Dit is wie jij bent:

  • HBO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een leidinggevende rol.
  • Minimaal 5 jaar ervaring in IT, bijvoorbeeld als system/support engineer, servicedesk medewerker of IT (proces) coördinator.
  • ITIL en procesmanagement kennis zijn vereist.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.
  • Goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift.
  • Kennis van ISO27001, ISAE3000 is een pré.

Je bent voor 32-40 uur per week beschikbaar en je doorloopt de screening – die standaard onderdeel is van de sollicitatieprocedure – succesvol. Denk hierbij aan een check op je ID, VOG, diploma en referenties.


Hier maken wij jou blij mee:

  • Werken bij een snelgroeiend familiebedrijf met oog voor haar werknemers. We zijn niet voor niks één van de beste werkgevers van Noord-Brabant (Brabants Besten award);
  • Een marktconform salaris én een aantrekkelijke bonusregeling (maximaal één maandsalaris);
  • 25 vakantiedagen o.b.v. 40 uur, maar heb je er een paar extra nodig – want de festivaltickets waren praktisch gratis – dan kun je tot tien dagen bijkopen;
  • Pensioenregeling, wij betalen gemiddeld 2/3 van de kosten;
  • Vitaliteitsprogramma met interessante workshops (mindfulness, vitale leefstijl, etc.);
  • Studieregeling en Persoonlijk Ontwikkel Plan.

Functievereisten

Het bedrijf

Interconnect is datacenter- en cloudspecialist met eigen datacenters in ’s-Hertogenbosch en Eindhoven. Daarnaast is er een nieuw hoofdkantoor met datacenter in aanbouw in ’s-Hertogenbosch. Interconnect beschikt in totaal over een datacenter vloeroppervlakte van 6.800 m2 en binnenkort 10.000 m2. Het Tier 3+ datacenter is hiermee het grootste datacenter van Zuid-Nederland en vanuit hier leveren wij onze eigen private cloud dienstverlening. Met deze dienstverlening bedienen wij o.a. managed service providers, softwareleveranciers en eindgebruikers naar volle tevredenheid. Onzichtbaar voor de buitenwereld hebben wij een immense impact op de online wereld, denk hierbij aan internetbankieren en of je mobiel bereikbaar bent.


Enthousiast?
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Carlo  – onze IT Recruiter – via 06-319 33 092 of reageer direct via de button!


Op dit moment werken wij met diverse externe bureaus samen en hebben geen behoefte aan uitbreiding. Wij vragen externe bureaus dan ook om ons hierover niet te benaderen. We zullen ook niet reageren op ongewenste mails met kandidaat profielen.